gravstenar och lurviga hästar

 
Edward är i biblioteket och skriver en uppsats om Gandhi så jag har lite ensamtid. Kan vara bra när vi ska bo i detta pytterum med en nittiosäng i två veckor tänker jag. Jag sitter just nu i sängen precis vid fönstret och tittar ut på regnet. Så synd att solen är borta, men är man i England får man väl ta grå himmel och regn på köpet!
 
Igår var det i alla fall bättre väder, och vi skrapade ihop två minicyklar utan bromsar för att ta oss till Grantchester. Det är en liten ort som ligger några kilometer bort från Cambridge. Finns ju en tv-serie som utspelar sig där som jag dock inte har sett, men har hört att den är ganska dålig. Det var hur som helst superhärligt att vara ute på landet litegrann.
När vi kommit ut ur själva Cambridge hamnade vi nästan direkt på stora gröna fält. Här tog vi en liten paus för att carpa solen.
 
En liten stund senare var vi framme i Grantchester. Hittade kyrkan direkt! Tyckte så mycket om det lilla huset framför, med ett helt ihopsjunket tak.
 
Målet med utflykten var egentligen The Orchard, som är ett gammalt tea house där man kan sitta ute i trädgården och fika. Det var lite molnigt och kallt ibland men vi härdade ut och satte oss i den blommigaste delen. Åt scones med clotted cream och drack english breakfast-te.
 
När vi var mätta och kalla bestämde vi oss för att röra oss mot kyrkan. Engelska kyrkogårdar är så himla fina. Dock livsfarligt med alla vingliga stenar som kan trilla och döda små barn?
 
Sen stötte vi på de här hästarna!
 
Denna var extra fin pga så mycket gosig päls <3. Fick tyvärr inte klappa dock...
 
Här är jag i min bästa vårkappa vid en fin mur.
 
Efter en titt i kyrkan cyklade vi tillbaka till Cambridge och åt middag i matsalen. Sen bestämde vi oss för att gå till Aldi som är en mataffär väldigt lik typ Netto. Älskar att gå i mataffärer här, vill köpa alla konstiga saker jag hittar, typ rosa kex med flamingos på. Men jag köpte i alla fall chokladmilkshake på flaska. När vi kom tillbaka hem kokade vi te och tittade på Robot & Frank som var ganska fin.
 
2 kommentarer
ISA

åh så typiskt England i alla bilder. och scones på det. Låter supermys! <3

Sandra Lundin

Men alltså åh, vilka underbara bilder!