April och maj

Det är maj nu och jag har haft några jättestressiga veckor med mycket plugg och mycket jobb. Men nu ikväll har jag plötsligt lämnat in min näst sista uppsats, och nästa ska inte in förrän på tisdag. Och efter det - sommarlov! Det är så sjukt så jag vet inte om jag kommer kunna hantera det. Kanske kommer bli så rastlös att jag går sönder. Fast också ska det bli så obeskrivligt skönt.
 
I alla fall så har jag tagit lite bilder, med start under påsklovet när jag var hemma.
 
Detta var den sjätte april när jag, Stina och Hanna åt lunch på Laziza. SÅ gott, ni måste gå dit om ni är i Malmö. 
 
Det var typ den första soliga varma dagen så vi satt vid kanalen och drack kaffe tror jag. Ser ändå rätt kallt ut nu när jag ser tillbaka pga igår låg jag och solade i parken liksom.
 
Sen gick vi hem till Hanna och lagade middag och det kändes nästan som att vi var på semester allihopa. <3 Vi drack lite bubbel och sen gick vi till klubb och drack mer bubbel för det var så bra pris.
 
Ja och så gosade jag såklart till 1000 med hunden innan jag åkte tillbaka till Leeds.
 
Fast redan veckan efter kom Moa och Agnes hit! De prickade in första värmeböljan, mycket bra gjort. Vi hängde i parken och spelade skipbo.
 
Gick till en pub och drack öl.
 
Och sen till en annan pub och åt burgare. Allt detta på en eftermiddag. Annars var vi på technoklubb, käkade glass, second hand-fyndade och gosade en hel del. 
 
Sen blev det plötsligt jättemycket att ta igen pluggmässigt, men hann gå till Belgrave för en drink en kväll och en annan kväll smet vi iväg till Hyde Park Book Club. Behövligt att komma hemifrån ändå.
 
Förrförra lördagen var det Live at Leeds och då fick man ha kul hela dagen lång. Så härligt att dricka öl och kolla på massa band och ändå vara hemma klockan elva efter en tolvtimmarsfest.
 
Avslutningsvis lite grejer jag ätit: Gick till Temple Coffee med Inez för att äta deras donuts. Mitt nya favoritställe kanske, dock stressigt att man måste vara där typ klockan elva annars är donutsen slut. 
Kände mig så svensk när jag åt frukosten till höger. Rågbröd med ost och gurka plus kokt ägg. Och öppen dörr såklart. Alltså allting med våren får mig att känna mig så blödig och sakna Sverige. Det har gått så långt nu att jag typ såg en bil köra förbi vilket fick mig att tänka på när jag var liten och vi åkte bil till stranden. Hur sentimental kan man bli utan att folk kollar snett på en, det är frågan... Don't even get me started on lukten av nyklippt gräs!!! 
0 kommentarer