Berlin del 1

Jag var ju i Berlin i mitten av augusti. Hade det toppenbra med mina två vapendragare Hanna och Moa, och nu kommer lite bilder för den som vill se.
 
Gick upp klockan 3 på natten för att åka dit, så när vi kom fram tog vi först en powernap i trippelsked. Sen gick vi till ett pizzaställe. Hanna introducerade oss till Bionade som är som en läsk fast inte så söt? 
 
Vi var så inihelvete trötta den här dagen så vi strosade bara runt från café till café ungefär.
 
Drack kaffe och spelade Skipbo, en vanlig aktivitet fast på ny plats. 
 
Fast vi var också inne i några secondhandbutiker. Till exempel den här där allt var sorterat efter färg.
 
Lite senare träffade vi Zoë som var i Berlin på nån tysk litteraturkurs i en månad! Lärde henne spela Skipbo! Vet inte om hon förstod storheten dock.
 
Minns faktiskt inte vad vi gjorde sen på kvällen förutom att vi gick och lade oss tidigt men att jag ändå låg vaken hela natten.
 
Sen var det fredag och jag och Hanna gjorde frukost. Bodde förresten i hennes brors lägenhet i Prenzlauer Berg vilket var så lyxigt.
 
Särskilt eftersom Casper också bor där och han är så himla gullig. 
 
Den här dagen ville vi shoppa lite så vi åkte till Alexanderplatz. Roligt att shoppa men jag hade mensvärk och hade ju inte sovit så mycket </3. Men sen åt vi på Dolores som jag gjort varje gång jag varit i Berlin och det var svingott.
 
Efter lunchen gick vi till Humana som jag älskar. Köpte två blusar för 3€ styck. Sen ville vi gå på happy hour så då gjorde vi det. Casper kom också dit tillsammans med Hannas bror och så spelade vi lite kort. 
 
På kvällen åt vi vietnamesiskt och sen hade vi en jättekonstig kväll som slutade med att vi hamnade på Kater Blau som var jätteroligt. Dansade till techno och Moa såg sitt livs kärlek som hon inte hann prata med. Tbc.
Berlin
1 kommentar
lars

Tack så fina bilder på Berlin och er. Jag har aldrig varit i Berlin