Saltaire, David Hockney och scones

Imorse lämnade jag in min sista uppsats för terminen, vilket betyder fem dagar ledigt innan föreläsningarna börjar igen! (Ignorerar att jag har typ fem böcker jag borde läsa...) Jag, Inez och Issy bestämde att det var en bra dag för utflykt och hoppade på tåget till Saltaire.
 
Det tar bara en kvart med tåget från Leeds och så är man framme i denna idyllen! Så gulligt. Vi började med en liten lunch. Hade tänkt gå på caféet här ovan, som använder food waste från mataffärer och där man själv bestämmer hur mycket man vill betala, men det var stängt. Får bli en annan gång.
 
Sen gick vi till Salt Mill, som var målet för utflykten! Där finns flera utställningar, independent shops och caféer. 
 
 
De har till exempel flera av David Hockneys målningar. Älskade dem.
 
Plus att hela byggnaden är så cool.
 
Spenderade kanske mest tid med att titta på böcker, som vanligt :)
 
Sen var det fikadags, jag åt en scone med clotted cream och sylt. Bästa som finns.
 
Slutfikat. Dags att åka hem.
 
Two hot blondes.
Leeds
0 kommentarer