En recap ur mobilen

Nu tänkte jag att vi kollar på vad jag haft för mig sedan Brighton, eftersom Agnes gärna vill att jag ska uppdatera mer. 
 
Det allra första jag gjorde när jag kom hem till Lund var såklart att gosa med syrran! Och slutade inte på tre veckor. 
 
Första promenaden var så grå och kall och blåsig, icke nice tyckte vi.
 
Vi firade pappas födelsedag på På Skissernas, som är den nya restaurangen på Skissernas museum. Så jäkla gott! Detta var förrätten som jag ej minns exakt vad det var, förutom skålen med "skummat ostron"?
 
Efterrätt med en blandning av olika hallon- och rödbetagrejer.
 
Hängde ännu mer med Luna. Bra distraktion när en skriver uppsatser hela dagarna.
 
Lite soligt var det ändå ibland. Jag och Anna satt till exempel vid Domkyrkan en dag.
 
Njöt av att kunna äta sån här lyrrig mat :)
 
Fikade med Anna och Hanna på Mondo och jag skrapade ihop mina sista enkronor för att köpa en chokladbiskvi som smakade gammalt. Sen gick jag och såg Sameblod med mina föräldrar och den var döbra.
 
Aggan var hemma från Lissabon ett par dagar! Drack kaffe och gosade i hennes soffa som vanligt.
 
Jag och Luna gick och fikade med henne och Stina och det blev så himla soligt och varmt.
 
Moa hade just flyttat in i en lägenhet i Malmö så där hängde jag också och drack vin ett par gånger.
 
Sen åkte jag tillbaka till Leeds. Gick över till Zoë och drack vin och åt Daimtårta hennes mamma köpt på Ikea. Hon berättade allt spännande hon gjort under påsken och jag berättade om hur jag legat på soffan med hunden.
 
Nu har vi bara exams kvar så det är en konstig röra av att sitta på biblioteket hela dagarna varvat med café, varvat med att gå till puben och ta en öl och säga att vi ska plugga men egentligen kommer det aldrig hända.
 
En pluggfri dag har jag dock haft! Det var Live at Leeds, vilket är en endagsfestival med massa spelningar på olika ställen i stan. Jag, Issy, Zoë och Katie började med pizza och cava.
 
 
Stör mig på att ingen här fattar vad mimosas är?? Alla bara kallar det för Bucks Fizz, det låter väl inte så jävla trevligt.
 
Här var vi i en kyrka och såg The Magic Gang.
 
Jag och Zoë drack espresso martinis innan vi kollade på Honeyblood och sen skyndade oss till Brudenell och såg Big Moon och The Moonlanderz. Mycket bra kväll.
 
Ja, annars har jag som sagt mest pluggat, men i förrgår tog vi paus och gick till Hatties och åt cupcakes. Toppmysigt ställe om ni någonsin är i Leeds.
 
2 kommentarer
agi

THANK YOUUUUUU

Svar: <3
ebbaoctavias.blogg.se

Bokstund

Härliga bilder! Hade varit så coolt att plugga i England 😊 Skulle gärna vilja plugga litteratur där 😊