fredag & lördag i Brighton

Hejhej och det var ju cirka hundra år sen en skrev här... Men har helt ärligt tagit noll bilder med kameran. Kanske ska göra lite inlägg med mobilbilder det kan ju vara roligt att titta tillbaka på när en är kanske 25.
 
Nu är jag i Sverige och har "påsklov" = skriver uppsatser och hetssöker sommarjobb. Innan jag åkte hem var jag dock hos Izzy i Brighton tillsammans med Zoë. Bloody loved it.
 
DSC_4210
DSC_4208
Vi åkte från Leeds via London och kom fram på eftermiddagen. Redan soligt! Detta är Izzy när vi satt och väntade på Zoë eftersom hon hade råkat boka ett annat tåg från London än vad vi hade.
 
DSC_4211Tog bussen hem till Izzy och de hade ett så fint hus med en minifontän i trädgården. Vi ba njöt av solen. På kvällen åt vi indiskt och sen drack vi cocktails och dansade till jazz.
 
DSC_4218DSC_4220DSC_4221Nästa dag var det en lördag och då gick vi in till stan.
 
DSC_4222DSC_4226Spatserade runt på the lanes och köpte smycken tror jag.
 
DSC_4227Till lunch åt vi jättegod vegansk mat. Förlåt för jättesuddig bild.
 
DSC_4235DSC_4242Sen blev vi lite trötta så då gick vi till Pavilion Gardens och vilade och åt Doritos.
 
DSC_4245Finfint var det där.
 
DSC_4247Hejhej vi är turister. Har förresten färgat mitt hår och klippt lugg framför badrumsspegeln?
 
DSC_4252Ja och så invigde jag min nya reaklänning som jag ska ha imorn på påskafton också.
 
DSC_4255Sen var det ju SJÄLVKLART fikadags. Så nöjd att jag introducerat fika för mina brittiska vänner. Plus att de spelade ABBA på caféet. 100% swedish fika.
 
DSC_4257Zoë älskar ABBA som tur är.
 
Jag tror att vi gick hemåt efter detta och tog kanske en liten lur. På kvällen var vi på en pub som hade världens bästa beergarden tillsammans med Izzys kompisar. 
 
Återkommer snarast med den rafflande fortsättningen på helgen!
 
Brighton
1 kommentar
agi

looooovli

Svar: <33
ebbaoctavias.blogg.se