Lately

Jag berättade ju i mitt förra inlägg att jag har flyttat, och detta är mitt nya hus! Känner mig så lyckligt lottad som får bo i ett himla slott?! Trivs så himla bra än så länge, och är jätteglad att jag faktiskt tog tag i saken och flyttade. Innan bodde jag ju i ett stort korridorskomplex där jag inte kände mig riktigt hemma. Det var högljutt hela nätterna, massa folk omkring en hela tiden och ja, väldigt studentigt helt enkelt. Så jag bytte rum med en tjej som ville ha lite mer crazy student experience och nu bor jag bara en liten bit bort, alltså fortfarande nära de jag känner, men i ett hus med 11 andra personer. De flesta här är supertrevliga och det är fortfarande socialt, bara inte fest 24/7. Och det passar mig så mycket bättre! 
 
Mitt rum är både fult och fint, beroende på vart en tittar, men det bästa är att jag har sängen vid fönstret och på morgnarna kan jag ligga och titta på ekorrarna i bokträdet utanför innan jag orkar gå upp.
 
Här sitter jag i ovan nämnda säng och funderar förmodligen på om det är dags för en tupplur.
 
Denna vägen går jag de flesta dagar när jag ska till universitetet. Perfekt att gå tvärigenom parken på morgonen. Men beware för tydligen ska en inte gå här senare än klockan sex för det händer unspeakable things.
 
Annars så pluggar jag ju en del såklart, oftast på olika bibliotek. Detta är det finaste men minst praktiska.
 
Men den här veckan har jag mest suttit på Edward Boyle. Nu fick ni ju bara se toaletten men där finns jättebra soffor att krypa upp i vid fönstrena.
 
Nu ska jag förbereda mig lite inför mitt seminarium om The Great Gatsby imorn, och sen gå ut och dansa.
Leeds
0 kommentarer