Five days in Leeds

DSC_3584Igår kväll kom jag hem från Leeds där jag varit sedan i tisdags tillsammans med min familj. Var jättedålig på att fota men några saker ska jag ändå kunna visa. 
 
De första dagarna bodde vi i en airbnb-flat vid Leeds Dock. Ett sjukt konstigt område som var nybyggt och ganska folktomt... Men vi hade världens utsikt så det var ok.
 
DSC_3587Det fanns en watertaxi som körde mellan oss och tågstationen, och som var helt gratis! Så mysigt att börja dagen med en liten båttur!
 
DSC_3590Just den här dagen, som jag tror var torsdagen, hoppade vi på bussen upp till Headingley.
 
DSC_3591Alltså, det var det finaste bostadsområdet I ever laid my eyes on. <3
 
DSC_3595DSC_3596DSC_3601Sen kikade vi in på ett student residence. Och så hittade vi ett mysigt café nere vid vägen som heter Hyde Park Book Club och på eftermiddagen åkte vi till York. En jättevacker stad men som kändes lite som en leksaksstad där allting stängde klockan 17?
 
DSC_3604Sen var det fredag och vi flyttade till ett hotell och promenerade lite i stan.
 
DSC_3606DSC_3611DSC_3613På lördagen åkte vi tåget upp till Yorkshire Dales men det ska jag visa lite senare!
England Leeds
1 kommentar
linnea

åhhhh alltså gu vad fina blider. vill åka dit på direkten.