Sista veckan

Tänker på:
Att det är Week 11 och sista veckan på terminen och att jag åker hem på söndag. Alltså kan på riktigt inte sluta tänka på att jag ska få träffa Luna och bara ligga på soffan och baka lussekatter så himla snart. Och plugga en del såklart men det kan en ju också göra på soffan faktiskt.
Mindre rolig sak jag tänker på:
Har en gruppresentation imorgon och det suger.
Exams i januari...
 
Tittar på:
Såg nya Gilmore Girls i förra veckan och kände mest: antiklimax. Det var ju mysigt osv men de hade kunnat göra det så mycket bättre. Igårkväll började jag äntligen titta på Skam. Hade liksom inga ursäkter när till och med Milly som jag bor med tittar på det?
 
Läser:
Oh boy. Bara en massa böcker jag inte hunnit igenom under terminen... Open Secrets av Alice Munro, Shooting and Elephant and other essays av George Orwell, The Woman Warrior av Maxine Hong Kingston och We av Yevgeny Zamyatin. 
 
Planerar:
Kvällens Christmas meal med tjejerna jag bor med. Fast det blir inget Christmas meal pga för lata, istället har vi gjort en lista på all kinesisk mat vi ska beställa. 
 
Har på mig:
Idag blev det svarta kostymbyxor och svart t-shirt.
 
 
Lyssnar på:
Julmusik!!! Och poddar när jag går till och från universitetet.
 
Känner:
Lite mindre stress än förra veckan, vilket är skönt. Pirr över att åka hem. Lite vemod över att lämna. Lycklig över julstämning.
 
Äter:
Idag blev det gröt till frukost, matvarorna börjar sina pga har ju bara fem dagar kvar innan jag åker. Men ikväll blir kinesiskt som sagt. Och förmodligen nutella direkt ur burken.
 
Vill ha:
Nya skor och en lackad svart kappa från Alexa Chungs kollektion för M&S. Mat som jag inte lagat själv. Lussekatter. Hundgos.
 
 
 
Ser fram emot:
Åka hem :). När min presentation är över och jag typ inte behöver plugga mer denna veckan. Och imorgon kväll när jag ska till Izzy och äta pizza.
0 kommentarer