en torsdag i cambridge

DSC_2191Förra veckan var jag hos i Cambridge och hälsade på Edward. Igen :). Jag kom dit på onsdag morgon och åkte hem på lördagen, men den enda dagen jag dokumenterade var torsdagen! För då gjorde vi tusen saker.
 
DSC_2200
DSC_2202På morgonen gick vi in till stan och tittade på lite olika colleges. Jag hade aldrig varit inne på Trinity och det måste en såklart göra. Dock ville inte vakten i hatt släppa in oss från det här hållet.
 
DSC_2208En söt som visade mig runt.
 
DSC_2209DSC_2211Vi fick gå en liten omväg för att komma till den riktiga ingången. Jag var glad pga sol men ledsen för det var svårt att fota i så stark sol...
 
DSC_2213Sen fick vi komma in i alla fall. Fint. Någon student hade blivit avstängd för att ha kissat i fontänen på fyllan tydligen. 
 
DSC_2226DSC_2227Och så var vi inne på Peterhouse också, det är det äldsta colleget på universitetet. Tyckte så mycket om den lilla gården. 
 
DSC_2233Så gick vi ännu lite längre och kom till sist fram till vårt egentliga mål, Botaniska trädgården!
 
DSC_2238Vi har pratat om att gå hit jättelänge men jag tyckte det kändes dyrt att betala 5 pund när Edward får gå in gratis, hehe. Den här dagen var det dock spenderardagen. Och det var faktiskt så värt de där 5 punden.
 
DSC_2244DSC_2247DSC_2252Tre bilder på mig i min nya jacka jag köpte för ett par veckor sen. Hittade den för 200 kronor på Erikshjälpen och jag älskar den så mycket, för jag har letat efter en sån här i kanske tusen år.
 
DSC_2265DSC_2278Det var fullt av små gömställen, även kallat hångelhörn, i hela parken, det tyckte jag om.
 
DSC_2289Vita fluffiga saker. Som sockervadd.
 
DSC_2296DSC_2309Poserade i djungeln.
 
DSC_2323Sen kom det bästa: växthusen! De var gamla och i trä och så fina. <3
 
DSC_2326Växterna ville ta sig ut.
 
DSC_2334Vi började i kaktusrummet.
 
DSC_2358
DSC_2346DSC_2348DSC_2354Mm blad.
 
DSC_2370
DSC_2372Så kom vi ut igen! Lyriska!
 
DSC_2377Tittade lite mer men mycket var dött och tråkigt eftersom det ju ändå är november. Hittade en ensam ros i alla fall. Sen skyndade vi oss till Hot Numbers där vi åt soppa och drack kaffe. Vi har haft svårt att hitta najsiga caféer inne i stan men detta tyckte vi om! Efter allt detta så promenerade vi till Picturehouse och såg Suffragette. Den var såså bra. Jag hade typ konstant tårar i ögonen. 
 
5 kommentarer
josefine

hittade dig i kommentarsfältet på sara edströms blogg, och tänkte mest komma med ett litet hejarop och säga att det är så himla kul att du ska vara med på sew alongen! men måste även påpeka att din blogg var superfin :):)

Svar: Jaa det ska bli jättekul! Och tack så mycket :)
ebbaoctavias.blogg.se

ISA

jösses vad fin jacka va! och den där staden: charm <3

Patrik at Brass&Gold | En inredningsblogg på Hannas Room

Så fina bilder! Fina byggnader och växthuset är ju fantastiskt!

Rebecca Larsson

Åh kära nån vad du är fin!!!

Svar: haha men åh tack :')
ebbaoctavias.blogg.se

Alexandra

Å vilka fina bilder här på bloggen :) Jag har varit utanför det där växthuset i Lunds botaniska trädgård så många gånger, men aldrig gått in, det kanske är dags snart ;) Det påminner ganska mycket om det här växthuset :)